Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego zaprasza na trzecią edycję spotkań literacko-filozoficznych realizowanych w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej. Punktem wyjścia rozmów będą teksty literackie tak dobrane, aby mogły stać się inspiracją do refleksji filozoficznej czy egzystencjalnej. Istotne będzie też ich osadzenie w kontekście filozoficznym czy szerzej humanistycznym tak, żeby wzajemne oświetlanie się myśli wydobywało ich sensy na pierwszy rzut oka nie zawsze widoczne.
Dlaczego powinieneś(aś) dołączyć?
1) Dla przyjemności czytania i myślenia.
2) Dla przyjemności spędzenia czasu nad tym, co piękne i mądre.
3) Dla zobaczenia siebie i swoich spraw w lustrze literatury i odkryciu wspólnych doświadczeń.
4) Dla spotkania się z innymi myślącymi.
5) Dla poszerzenia swoich humanistycznych horyzontów – przyda się do matury z języka polskiego, w szczególności na poziomie rozszerzonym.
Do kogo zajęcia są skierowane?
Zajęcia skierowane do młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, którzy lubią myśleć, rozmawiać i wiedzieć więcej, a także pasjonują się literaturą, filozofią i psychologią.
Kiedy? poniedziałki, w godz. 16:00-17:00 (od 6 listopada)
Gdzie? Przejściu Dialogu przy ul. Świdnickiej 19, 50-438 Wrocław.
Udział w spotkaniach jest bezpłatny, ale obowiązują zapisy: link do zapisów!
Spotkania poprowadzi nauczycielka języka polskiego, a także mentorka Akademii Twórczych Inicjatyw Obywatelskich – Pani Agata Salników.
Skąd pomysł?
1) Lekcje języka polskiego w szkole średniej w dużym stopniu są podporządkowane przygotowaniu do egzaminu maturalnego, stąd nie zawsze wystarcza czasu, by czytane teksty stawały się źródłem życiowej, egzystencjalnej czy filozoficznej refleksji, tymczasem wydaje się, że takie jest ich główne przeznaczenie – proponowane spotkania to próba przywrócenia im tej funkcji.
2) Czytanie i myślenie wymagają dla siebie czasu : spotkania to w zamierzeniu stworzenie okazji do zatrzymania się i poszukiwania głębi tekstu.
3) Mądrość rodzi się w dialogu – rozmowy są zawsze inspirujące do myślenia, otwierają nowe perspektywy i znaczenia.